Containers chippen 2024
Door alle containers van een chip te voorzien wordt een 100% volledige administratie mogelijk gemaakt. Het uitzetten en vervangen van containers kan snel worden verwerkt. Het is mogelijk om containers die worden gestolen, of containers die door bewoners zijn meegenomen op te sporen. Het vaker dan toegestaan aanbieden van containers kan worden tegengegaan. Cure Afvalbeheer kan de routes beter afstemmen op het aanbiedgedrag. Het containerbeheer en het verhelpen van eventuele problemen wordt aanzienlijk eenvoudiger.
De chip is gekoppeld aan een adres (objectgegevens) en niet aan een persoon (naam). De gegevens worden alleen voor de interne bedrijfsvoering gebruikt en zijn niet openbaar.
De gegevens worden gebruikt conform de wet registratie persoonsgegevens.
Nee, u hoeft niet per keer te betalen dat u de container aan straat zet. U blijft een vast bedrag aan afvalstoffenheffing per jaar betalen. Eventueel aangevuld met de kosten voor een tweede restafvalcontainer
Nee, alleen de adressen die gebruik maken van minicontainers (kliko's) krijgen een brief.
Let op: Inwoners die op de begaande grond van een flatgebouw of appartementencomplex wonen én die een GFT minicontainer hebben, krijgen wel een brief.
Nee, in de papiercontainer zit al een nieuwe chip.
Bel met Inovim op 085-0704209, bereikbaar op werkdagen van 8.30 tot 17.00 uur.
Bel met Inovim op 085-0704209, bereikbaar op werkdagen van 8.30 tot 17.00 uur.
Ga naar eindhoven.mijncontainer.nl en geef daar uw keuze aan.
Dit doet u via eindhoven.mijncontainer.nl. Let wel op dat extra containers extra kosten met zich meebrengen. Voor een extra grijze container van 140L betaalt u € 120,00 per jaar, voor een extra grijze container van 240L betaalt u € 140,00 per jaar extra.
Dit kan tot ongeveer 2 weken nadat u de brief over het omchippen hebt ontvangen.
Bel met Inovim op 085-0704209, bereikbaar op werkdagen van 8.30 tot 17.00 uur.
Bel met Inovim op 085-0704209, bereikbaar op werkdagen van 8.30 tot 17.00 uur. Of kom naar onze Afvalcoaches op een van onze Helpdesk locaties
Gedurende de omchip periode (mei, juni & september) is het bij hoge nood mogelijk om een ander volume van container aan te vragen. Doe dit via de klantenservice van Cure
Ja, dit zijn de reguliere kosten. Er zijn geen aanvullende servicenummer kosten.
Ieder huishouden betaalt jaarlijks afvalstoffenheffing. Voor dit bedrag halen wij uw afval op. Hiervoor krijgt u een basis-set containers: Max. één gratis grijze container, max twee groene containers en max twee blauwe containers voor oud papier. In het Uitvoeringsbesluit van 2021 is bepaald dat voor een tweede grijze container ook extra betaald moet worden. Dit gaat in vanaf 1 januari 2025.
U betaalt extra voor de aanschaf van de container, het legen van de container, transport- en personeelskosten en de verwerkingskosten van uw restafval.
U kunt uw klacht schriftelijk melden aan de klantenservice van cure Afvalbeheer.
Ze worden nog 1 ledigingsronde leeg gemaakt. Daarna komen de containers op een blacklist te staan vanwege een oude chip en worden ze niet meer geleegd.
Dat is geen probleem, de containers hoeven niet leeg te zijn.
In de tweede brief die u ontvangt staat wanneer we ze op komen halen. Op de containers die wij komen ophalen plakt u de meegeleverde sticker. Dit zodat wij de juiste containers kunnen herkennen.
Dat staat in de tweede brief die u ontvangt.
Nee, we doen dit in verschillende fases. Deze fases zijn gekoppeld aan de geplande inzamelroutes van uw afval.
U ziet op de rugzijde van de container een nieuwe sticker (10 x 15 cm) met het logo van de Cure Afvalbeheer en een barcode op de sticker.
De oude containers nemen we bij u in en worden gerecycled tot nieuwe containers.
U krijgt hier nog een brief over met de juiste datum.
Ja, u mag zelf bepalen welke grootte u houdt. Dit kunt u aangeven op eindhoven.mijncontainer.nl